Comarch ERP Optima

Wersja demo

Darmowa wersja demo, przeznaczona jest dla potencjalnych klientów zainteresowanych rozpoczęciem pracy na programie Comarch ERP Optima.


Wersja pełna 2025.0

Najnowsza wersja o numerze 2025.0, przeznaczona jest dla klientów którzy zakupili oprogramowanie Comarch ERP Optima i chcą je zainstalować lub zaktualizować.


Wersja pełna 2025.0 bez SQL

Najnowsza wersja o numerze 2025.0, przeznaczona jest dla klientów którzy zakupili oprogramowanie Comarch ERP Optima i chcą je zainstalować lub zaktualizować.


Menadżer kluczy

Menadżer kluczy pozwala na wgranie aktualnej licencji na klucz zabezpieczający.

Połączenie zdalne

Poniższa ikonka umożliwia zdalne połączenie.


Pobierz program Any Desk

Poniższa ikonka zawiera link do pobrania programu Any Desk.

Comarch ERP XL (dawniej CDN XL)


Finanse i księgowość

Obszar finansowo-księgowy to znacznie więcej, niż obowiązkowa ewidencja wydarzeń gospodarczych. Razem z Comarch ERP XL otrzymujesz narzędzie, które daje możliwość na całościową analizę kondycji całej firmy z użyciem bazy danych finansowo-księgowych.

    Obsługa księgowa zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Zgodność z Ustawą o Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) – aktualne dostosowywanie programu Comarch ERP XL do modyfikujących się regulacji,
  • Elastyczny, kilkupoziomowy plan kont kreowany ręcznie lub przy użyciu kreatora,
  • Ergonomia codziennej pracy – błyskawiczne wyszukiwanie kont według różnych kryteriów,
  • Obsługa całej księgowości w modelu dzienników cząstkowych grupujących działania gospodarcze danego rodzaju,
  • Początkowe ujęcie zapisów księgowych do tak zwanych buforów księgowań, gdzie zapisy podlegają sprawdzeniu i mogą być zmieniane,
  • Prosty dostęp do danych źródłowych z poziomu zapisów księgowych,
  • Automatyzacja księgowań - ‘inteligentne’ schematy księgowań rozpoznające cechy księgowanych dokumentów oraz automatycznie dokonujące dekretacji,
  • Mechanizm księgowań okresowych - zdjęcie obciążenia z prac związanych z cyklicznym dokonywaniem księgowań: miesięcznych, kwartalnych, rocznych itp.,
  • Monitorowanie poprawności dekretacji - w przypadku gdy przygotowany dekret zbiorczy nie bilansuje się, pracownik otrzyma informację o tym fakcie,
  • Automatyczne wykonanie sprawozdań obligatoryjnych oraz zestawień używanych w celach zarządczych.

Obsługa księgowa
    Monitoring kosztów
  • Ewidencja wydatków na podstawie kont zespołów 4, 5 lub wykorzystując równocześnie „czwórki” i „piątki”,
  • Prosta analiza kosztów w zmiennych ujęciach i perspektywach przy pomocy definiowanych wymiarów analitycznych (np. Miejsce Powstawania Kosztów, dział, rodzaj kosztu, cel, projekt, lokalizacja, kontrahent),
  • Kontrola różnej liczby kręgów kosztów.

Monitoring kosztów
    VAT pod kontrolą
  • Różnorodność w zakresie określania oraz odliczania stawek VAT
  • Ewidencja dopuszczająca na prowadzenie rejestrów VAT, definiowanie obowiązku podatkowego zgodnie z aktualnymi przepisami w sposób pozwalający na sporządzenie deklaracji VAT;
  • Rejestr VAT kreuje automatycznie w oparciu o dane handlowe znajdujące się w systemie,
  • Możliwość wpisania faktur VAT w sposób ułatwiony – bezpośrednio do rejestrów VAT,
  • Obsługa deklaracji podatkowych, np. VAT-UE, VAT-7 i inne.
    Szeroka paleta form płatności
  • Obsługa kilku kas oraz rejestrów bankowych, w złotówkach i innych walutach,
  • Możliwość wykorzystania różnych form zapłaty oraz przypisania im odpowiedniego rejestru kasowo-bankowego,
  • Ewidencja obrotu z użyciem kart płatniczych, w tym również ewidencja prowizji za obsługę terminali i kart,
  • Współpraca z bankowością elektroniczną – opcja wymiany danych z rejestru płatności i zapisów z ewidencji bankowej praktycznie z każdym bankiem,
  • Prosta identyfikacja partnera podczas importu zapisów bankowych.
    Zarządzanie płynnością finansową
  • Skuteczne raportowanie należności oraz zobowiązań, zarówno wybranego kontrahenta, jak i każdego z podmiotów, z którymi przedsiębiorstwo współpracuje,
  • Sprawne kojarzenie dokumentów i płatności - informacje o rozliczeniu się z należności i zobowiązań można ująć w systemie jako rozliczenia (powiązanie dokumentu faktury z dokumentem wpłaty) lub jako rozrachunki (powiązanie dekretów powstałych w skutek zaksięgowania faktury i zapłaty),
  • Możliwość niepełnego rozliczenia należności, czy zobowiązań,
  • Swobodne wystawianie kompensat - rejestrowanie saldowania obopólnych należności i zobowiązań będących rezultatem z dokumentów zakupu i sprzedaży w zakresie identycznego podmiotu lub w ramach innych podmiotów (kompensaty jedno- i wielostronne),
  • Pomoc techniczna zapewnienia płynność finansową przy pomocy sprawnej generacji upomnień i not odsetkowych, równocześnie pojedynczych, jak i zbiorczych.
    Wielowalutowość
  • Samoczynne pobieranie kursów NBP,
  • Naliczanie różności kursowych - po zaksięgowaniu raportu kasowo/bankowego dokumenty różnic kursowych mają możliwość automatycznej księgowości,
  • Mechanizm wyceny środków pieniężnych pokazanych w obcej walucie (tzw. magazyn walut) - kontrola odpowiedniego rozchodowania waluty po właściwych kursach będących rezultatem operacji przychodowych.

Prognozowany stan gotówki
    Uwzględnienie specyfik produktów finansowych
  • Obsługa leasingu, a w tym również leasingu walutowego,
  • Obsługa lokat odmiennych typów (terminowych, nocnych, walutowych, odnawialnych oraz nieodnawialnych).
    Środki trwałe - Ewidencja składników majątku trwałego
  • Rejestr majątku trwałego na bazie ksiąg inwentarzowych zorganizowanych w kilkupoziomową strukturę drzewa,
  • Sprawna rejestracja wyposażenia,
  • Czytelny spis składników majątku trwałego używanych w przedsiębiorstwie,
  • Możliwość określenia kilku parametrów wewnątrz kartoteki środka trwałego, np.: metody oraz stawki umorzenia i amortyzacji, pracownik odpowiedzialny za konkretny środek trwały, miejsce, gdzie mieści się środek,
  • Rejestr wszystkich zdarzeń połączony ze środkiem trwałym/wartością niematerialną oraz prawną na podstawie odpowiednich dokumentów, np.: przyjęcie elementu majątku trwałego, zwiększenie lub zmniejszenie wartości, likwidacja składnika majątku trwałego, amortyzacja, zmiana osoby odpowiedzialnej,
  • Rejestracja umów leasingowych, tak w polskiej, jak i w innych w walutach obcych,
  • Aktualna kontrola harmonogramu spłacania rat leasingowych.
    Amortyzacja składników majątku trwałego
  • Możliwość samoczynnego naliczania odpisów amortyzacyjnych za okres wskazanych przez pracownika,
  • Uzależnienie wielkości utworzonych odpisów od wybranej w księdze inwentarzowej metody i stawki,
  • Możliwość dwutorowej amortyzacji środków trwałych: ujęcie bilansowe (zgodnie z Ustawą o Rachunkowości albo według MSR/MSSF)
  • ujęcie podatkowe,
  • Możliwość zatrzymania naliczania amortyzacji środków trwałych, które są serwisowane do momentu ich naprawy oraz ponownego przesunięcia do użytkowania,
  • Łatwe przygotowanie planu amortyzacji i zestawienie odpisów planowanych oraz rzeczywistych.
    Dynamiczne raportowanie
  • Proste uzyskanie szczegółowych danych dotyczących wybranych środków trwałych, z opcją wybierania zakresu analiz na podstawie dużej listy parametrów.
Comarch ERP Optima:

Moduły Comarch

Optymalizacja pracy

eMU - Mobilny System CRM

eMU - Mobilny System Sprzedaży

Magazyn

Produkcja

Księgowość i BR

E-commerce